kouzla draků
Budík
Dosah: dotyk
Rozsah: 1 mrtvola
Vyvolání: 2 kola
Trvání: níže
Je-li kouzlo sesláno na postavu, která je mrtvá kratší dobu než 5 hodin, postava obživne, bude mít maximální počet životů a ostatní vlastnosti jako před zabitím. Je-li tělo vážně poškozeno (bomba, mágův velký mix (ale ne Zmiz)) je nutno vydat dvojnásobek magenergie. Postavě každé kolo samovolně ubude jeden život. Klesnou-li životy na nulu je postava mrtvá. Každý život o který přišla po použití kouzla budík je nutno vyléčit. Toto kouzlo je občas využíváno dobrými draky, ale ti mají strach aby se to nerozneslo, protože by pak neměli pokoj.
Ledová vlna
Dosah: 30 mil
Rozsah: 200 mil2
Vyvolání: 10 směn
Trvání: 3 měsíce
Drak vytvoří malou ledovou kuličku (malou z pohledu draka protože má 1 sáh v průměru). Tato kulička se pomocí magenergie přenese na místo určení a tam exploduje. V okolí se vytvoří ledové podmínky. Všechno během několika dní zmrzne, voda zatuhne a teploty se dostanou hluboko pod nulu. Snad pouze v kráteru aktivní sopky se tak nestane. Po dobu jednoho měsíce se podmínky udržují v této nepříjemné podobě. Pak po dobu dvou měsíců se situace pomalu upraví na normální stav, kromě toho že veškeré rostlinstvo je omrzlé a tvorové, kteří se neschovali jsou také asi mrtví. Rozdíl teplot před a po seslání je zhruba 60O C. Toto kouzlo je poměrně náročné a draci jej nemohou naštěstí sesílat častěji než jeden krát za rok (pokud je nám známo). Velice rádi ho mají ledoví draci
Loď
Dosah: 1 míle
Rozsah: 1 loď
Vyvolání: 10 směn
Trvání: maximálně 100 let
Toto kouzlo vytvoří z vody loď. Vzhled lodi je dán pouze fantasií stvořitele (může to mít podobu voru, ale také galeasi. Maximální rozměry jsou následující: Délka 70 sáhů, šířka 14 sáhů, vesla 50, nosnost 2000, ponor 0 sáhů (tato loď může plout i po kaluži bude li dostatečně veliká), životy 100 000 (loď nejde potopit taranem a je naprosto odolná proti bouřím). Loď uřídí i jen jedna postava včetně zbraní (loď umí vrhat Ziry (maximální součet životaschopností za 24 hodin je 20) a jakýkoliv počet vodních elementálů. Loď se pohybuje pouze veslováním maximální rychlosti 200 mílí za den. Jelikož vesluje magie a ta se neunaví a tak loď může plout maximální rychlostí celou dobu. Manévrovací schopnost je rovna součtu obratnosti a inteligence kormidelníka. Trvání kouzla je do prvního úplňku. Draci toto kouzlo mnoho neznají, protože na lodích nejezdí a tak je nepotřebujou. Ale ve starých svitcích se kouzlo nachází a tak se ho mohou naučit
Zárodek života
Dosah: jen sesilatel
Rozsah: jeden zárodek
Vyvolání: 10 směn
Trvání: maximálně 100 let
Toto dračí kouzlo umožňuje vytvořit si pro sebe zárodek života. Ten má obvykle podobu koule o průměru asi 5 sáhů a je na dotek měkký, sametově hladký a teplý. Tohoto zárodku se po celou dobu nesmí dotknout nikdo jiný než sesilatel. Výjimkou jsou postavy, které sesilatel plně ovládá, jako jsou například podrobené postavy nebo nemrtvý plně pod kontrolou. Také nesmí na zárodek dopadnou sluneční světlo. Při vyvolávacím rituálu je nutné prolít asi tolik krve, kolik má sesilatel (závisí na objemu) a je jedno jaká krev to je.
A teď co to kouzlo umí. Jedná se o záchranu svého života. Sesilatel si může silou myšlenky rozhodnout, že se chce do zárodku přemístit a tak se stane i kdyby byl kdekoliv. Dojde však pouze k přenosu mysli a jeho původní tělo se mrtvé zhroutí k zemi. S ním odejdou i další vlastnosti, které se vážou na původní tělo jako jsou jizvy, šperky, silné svaly a podobně.
Ze zárodku vyleze postava vzhledu odpovídající podobě sesilatele při narození. Do dvou dní postava doroste do původního stáří. Po celou dobu je postava schopna vykonávat činnosti závislé jen na mozku a nikoliv na těle. Po dvou dnech je postava obnovena.
V jednom okamžiku může mít jedna postava jen jeden zárodek a v případě, že jej chce vytvořit na jiném místě, musí první zničit nebo počkat až se rozpadne. Postava ví, zda je zárodek použitelný a zda je možné se do něj přemístit. Neví však zda se někdo již nenapřahuje mečem k propíchnutí.
Zelená vlna
Dosah: 10 mil
Rozsah: 2 500 mil2
Vyvolání: 10 hodin
Trvání: 1 měsíc
Drak na cílovém uzemí způsobí růst stromů a za jeden měsíc z něj vytvoří neprůchodný prales. Tento prales se při svém růstu chová jako vlně probuzený. Stromy se stěhují a ze svého středu (tam kde je kouzlo seslané) se rozšiřují na všechny strany. Drak nemůže ovlivnit, kterým směrem se bude les rozšiřovat, ale ovlivňují to přírodní podmínky. V době tvoření pralesa se okolní obyvatelstvo musí stěhovat, jinak bude zahubeno. Rychlost rozšiřování je zpočátku docela rychlá, ale postupem času se zpomaluje. Přesto vyvolá zděšení a nenávist k drakovy. Po jednom měsíci se začne les uklidňovat. Po roce je to normální prales na nízkém stupni probuzení, pouze samotné jádro (zhruba 1x1 míle) je na vysokém stupni probuzení. Ale i zde klesá. Zhruba po dvě stě letech je to normální prales. Doba jeho života záleží na tom zda se bude kácet, či ne, ale žádný drak, který toto kouzlo použije, jej nevytvoří jako zdroj dřeva. Složení stromů a dřevin odpovídá lesu v této oblasti obvyklých. Při použití za hranicí výskytu stromů, vznikne nízká kosodřevina, která pomalu odumře, na sněhových pláních a na poušti stromy začnou po měsíci řídnout a usychat. Je-li kouzlo sesláno na již existující les, vytvoří se ještě mohutnější a hustější a dojde k částečnému probuzení.
Kouzlo je oblíbené u lesních draků, ale je tak vysilující, že ho draci mohou použít jen jednou za 100 let.